Τα Θεοφάνια, η πανδημία και η δυαρχία κράτους-εκκλησίας
Με αφορμή τα Θεοφάνια (Επιφάνια, Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων) -μεγάλη χριστιανική εορτή της Βάπτισης του Χριστού, που εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα από την Ορθόδοξη εκκλησία- και το αντάρτικο της Εκκλησίας στο ζήτημα των απαγορεύσεων συνωστισμού των πιστών λόγω της πανδημίας, δεν πρέπει να μας διαφεύγουν τα εξής:
Δεν υπάρχει ούτε μία χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης -οικονομική και πολιτική ένωση είκοσι επτά ευρωπαϊκών κρατών στις οποίες περιλαμβάνεται και η χώρα μας- που η εθνική συνοχή της να μην εξαρτάται από το Σύνταγμα και τους νόμους αλλά από την Εκκλησία.... Τέτοια χώρα όμως είναι η δική μας... Σε τέτοιο σημείο, μάλιστα, που ούτε ο πάλαι ποτέ μέγας αναμορφωτής και πρώτος πολέμιος της εκκλησίας, Α. Παπανδρέου, τόλμησε να την ενοχλήσει (π.χ. στο ζήτημα της εκκλησιαστική περιουσίας ή στο χωρισμό της από το κράτος) με εξαίρεση τον πολιτικό γάμο, τον όρκο και άλλα δευτερεύοντα... Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ακόμα κι ο ίδιος ο Α. Παπανδρέου παντρεύτηκε με θρησκευτικό γάμο, όπως και, σχεδόν, όλοι οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως κομμουνιστές, ενώ απαξάπαντες οι γονείς (αριστεροί και δεξιοί) συνεχίζουν να βαφτίζουν τα παιδιά τους -κάνουν το παιδί χριστιανό πριν ακόμα γίνει άνθρωπος...- πιστεύοντας ότι με τη βάπτιση του δίνουν όνομα, ενώ το όνομα δίδεται με την ονοματοδοσία -αστική δικαιοπραξία που γίνεται από τους γονείς στο ληξιαρχείο συνήθως στον τόπο όπου έχει δηλωθεί η γέννηση του παιδιού ή στον τόπο μόνιμης κατοικίας των γονέων. Αγνοώντας επίσης ότι, εδώ και δεκαετίες, η βάπτιση δεν είναι υποχρεωτική, πράγμα που δεν το γνωρίζουν και πολλοί θρησκευόμενοι αλλά και "νομικοί"...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου